PILOT | Díl 3 – Plánujeme týden

Jestli se PILOT něčím odlišuje od běžných výrobků na trhu, pak je to konceptem týdenního plánování.

Na každý týden máte k dispozici celkem 4 stránky:

  • týdenní plán
  • týdenní diář pro exekutivu
  • stránky pro hodnocení týdne

Jak se s PILOTem plánuje? Jednoduše! 

Začněte tak, že si každý týden (pátek nebo neděle) najdete čas sami pro sebe. Projděte si veškeré své rozpracované projekty a aktuální priority a začněte.

Pilot_plan tydne1. Cíl týdne

Abyste mohli hodnotit své výsledky, je dobré mít stanovený cíl týdne. Nemusí být nutně SMART, stačí jednoduchý popis toho, co chcete v daném týdnu dosáhnout. Snažte se cíl stanovit vždy, jinak budete postupně ztrácet motivaci a nejen že přestanete PILOTa používat, ale především nedojdete tam, kam chcete.

2. Top 3 nejdůležitější záležitosti

Vyberte 3 nejdůležitější projekty, úkoly, povinnosti či priority, které MUSÍ BÝT v následujícím týdnu splněny nebo kterým budete věnovat maximální pozornost pro posun vpřed.

TIP: Nezapomínejte na osobní a vztahovou rovinu. I ty jsou velmi důležitou součástí vašeho života.

 3. Projekt vs. delegované úkoly

Další část plánu tvoří projekty, úkoly či delegovaná práce. V této oblasti můžete využít několik možných přístupů:

  • projekty, které chcete dále hlídat / posouvat
  • plán životních rolí a jejich úkolů pro tento týden
  • delegovaná práce = úkoly zadané kolegům v týmu, které chcete ohlídat

4. Co chci tento týden stihnout

To je prostor pro vaše osobní úkoly. Zde pište jen věci, které skutečně chcete udělat. Raději napište méně a splňte, než abyste popsali celý seznam a pak byli nespokoení s tím, že to musíte přepisovat dále.

TIP: Pro oddělení pracovních a osobních úkolů použijte jeden ze dvou postupů:

  • pracovní úkoly pište odshora, osobní odspoda
  • pracovní úkoly pište jinou barvou, než osobní

Obecně doporučujeme používat barev pro lepší vizualizaci. Váš mozek to bude vnímat lépe. Hodí se k tomu výborně barevné tužky Stabilo.

5. Budujte pozitivní návyky! Maximálně 3 najednou.

Ve spodní části tránky máte možnost si naplánovat pravidelné aktivity, jako např. cvičení nebo studium, apod.

Okénka značí dny v týdnu, takže můžete použít dvojm způsobem:

  • k hlídání každodenního splnění dané aktivity (např. den bez cigarety) – princip nepřetrženého řetězu
  • k naplánování aktivity na určité dny (např. studium jazyka vždy ve čtvrtek)

TIP: K vyznačení dnů, kdy se dané aktivitě budete věnovat, dejte do okénka tečku. Bude vám připomínat, co jste si slíbili. Po ukončení aktivity/splněném úkolu si okénko přeškrtněte křížkam jako ve sportce.

 

Díl 2 | Měsíční plány                              KOUPIT PILOTA                             Díl 4 | Priority